4. KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA
Očekávané výstupy - žák:
4.1 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdrojiTOTO JE SI MYSLÍM UŽITEČNÉ, ALE DRUHÝM DECHEM MUSÍM DODAT, ŽE DNES TO VE ŠKOLE JIŽ NENÍ, PROTOŽE KDYBY SI TO NĚJAKÝ UČITEL DOVOLIL UČIT, TAK JDE OKAMŽITĚ DO VĚZENÍ=====JDE SEDĚT
4.2 rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoruŘEKL BYCH, ŽE BY TO ČLOVĚK UMĚL, I KDYBY SE TO NEUČIL,
ALE URČIĚ BY TO MĚL ČLOVĚK ROZLIŠIT
4.3 rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postojVELMI UŽITEČNÉ, ALE DNES ZAKÁZANÉ, TEDY DNES SE NEUČÍ
4.4 dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
4.5 odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměruNUŽE KDYŽ ZAPNU TELEVIZI, TAK NEPOUŽÍVÁ SPISOVNÉ ČEŠTINY NIKDO, CO BYCH K TOMU VÍCE ŘEKL?========SNAD TO NĚKDY ROZEBERU V SAMOSTATNÉM ČLÁNKU
4.6 v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řečiNEVÍM CO TO JE TEN TŘETÍ
_PARALIGVÁLNÍCH, TO NEVÍM, CO JE,
JINAK MUSÍM ŘÍCI, ŽE SM V HODINÁCH ČESKÉHO JAZYKA JEN PSAL, NEBO POSLOUCHAL, TEDY NEMĚL SEM ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ PROSTOR PRO TO, ABYCH MLUVIL, A VYUČOVACÍCH HODIN SEM MĚL HODNĚ, TĚCH ROZHODNĚ NEBYO MÁLO, ALE UČITELKA JE UČITELKA, MLUVENÍ NEPOVAŽOVALA ZA DŮLEŽITÉ A SPECIÁLNĚ MĚ NECHTĚLA SY
SLYŠEWT
VŮBEC, ANIŽ BYCH JÍ KDY COKOLIV UDĚLAL
TOTÁLNĚ VYŠINUTÁ UČITELKApřitom já jsem silná introvert a člověk se silnou sicální fobii a speciálně já jsem potřeboval hodně mluvit a proto si to učitelka zařídila tak, abych naopak nemluvil vůbec
4.7 zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
no kéž by toto ve škole bylo, ale to bychom museli mít jinou učitelkuU NÁS NEBYLA ŽÁDNÁ _DISKUSE
MLUVENÍ BYLO PŘEDEVŠÍM OD UČITELKY, ALE NĚKDY SE ZAPOJOVALI UČITELČINY OBLÍBENÍ ŽÁCI, TAKŽE JÁ NEnikdy sem nevedl ve škole žádnou diskusi v rámci českého jazykaABYCH DISKUSI ŘÍDIL TAK TO SAMOZŘEJMĚ TAKÉ NE, KDYŽ SEM SI DISKUSI NEVYZKOUŠEL VŮBEC
4.8 využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu: samostatně připraví a s oporou o text přednes referátKLÍČOVÁ SLOVA? IZOLOVANÉ SLOVO BEZ KONTEXTU NIC NEZNAMENÁ!_JAKÉ OTÁZKY VYTVOŘÍ?_REFERÁTY ZNÁM Z JINÝCH PŘEDMĚTŮ, MOC V OBLIBĚ SEM JE NEMĚL, DĚLAL SE TO JEN Z POVIOSTI_
DĚLAL SEM TO JEN Z POVINOSTI
4.
9 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazováníJAKÉ INFORMACE? JAKÝ ÚČEL?_
4.10 využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
5. JAZYKOVÁ VÝCHOVA
Očekávané výstupy - žák:
5.1 spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slovaTO BUDE ASI TĚŽKÉ PRO PRAŽÁKY A LIDI Z ČECH OBECNĚ_NO MORAVĚ MÁME SVÉ SPECIFICKÉ TVAROSLOVÍ, ALE SPECIFICKOUVÝSLOVNOST MAJÍ JEN V ČECHÁCH_
NEPOKLÁDÁM TO ZA AŽ TAK DŮLEŽITÉ
5.2 rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště ve frazémechTO ZNÁM, AŽ NA TEN IDITSKÝ VÝZNAM
FRAZÉMECH
MIMOCHODEM CIZÍ SLOVA JSOU SKVĚLÍ ZPŮSOB JAK UDĚLAT Z KOHOKOLIV IDITA, PROTŽE VÁM NEBUDE ROZUMĚT A BUDE VYPADAT JAKO IDIOT,
Z PRINCIPU BUDE ALE PŘEDMĚTEM KOMUNIKACE NĚCO JEDNODUCHÉHO A PRIMITIVNÍHO, ALE V CIZÍCH SLOVECH
POMOCÍ CIZÍCH SLOV MŮŽE TAKÉ ČLOVĚK VYTVOŘIT ILUZI, ŽE JE HODNĚ VELKÝM ODBORNÍKEM, PŘITOM
VE SKUTEČNOSTI, ČÍKÁ
ŘÍKÁ NĚCO, CO ZNÁ KAŽDÝ
5.3 samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkamiTAK TO JE PRIMITIVNÍ,
ALE NEUMÍM SI PŘEDSTAVIT, ŽE BYCH LISTOVAL _VE SLOVNÍKU
NĚKOLIK MINUT,
JEN ABYCH NÁHODOU NEUDĚLAL CHYBU V NĚJAKÉM SVÉM PŘÍSPĚVKU NA INTERNETU A UDĚLAL RADOST INTERNETOVÝM TROLŮM, ŽE JE TO BEZ CHYBYk tomu bych dodal, že sami r_=trolové
na intenetový pravpis serou, jen jej kontrolojí ostatním
5.4 správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situacitak to by měl umět žák již z prvního stupně, takže jak se může učut něco co se již učil?_ve škole je zcela zbytečné i mnohonásobná duplicita výuky všeho možnéhoJDU DÁL
5.5 využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situaceVÍM CO TO JE NORMA, ALE NEVÍM JAKÁ NORMA BYLA STANOVENA PRO ČESKÝ JAZXK_ZNÁM SPISIVNOU A NSPISIVNOU KOMUNIKACI, STEJNĚ TAK SLUŠNOU,NESLUŠNOU, TAKÉ VULGÁRNÍ,
A SERE MĚ, ŽE E JE NĚKDO AGRESIVNÍ, NESLUŠNÝ,
ALE KDYŽ NEPOUŽIJE PŘI URÁŽENÍ DRUHÝCH VULGARIT, TAK O SOBĚ TVRDÍ, ŽE JE SLUŠNÝ, S TÍM SE SETKÁVÁM NEUSTÁLEsamořčení slušnáci projevují svou slušnost tím, že neustále někoho urážíJDU DÁL
5.6 rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě a v souvětíASI ROZBORY BĚT A SOUVĚTÍ, K NIČEMU, NEPOUŽITELNÉ
PRO ŽIVIOT
A
V ŽIVOTĚ
5.7 v písemném projevu zvládá pravopis lexikální, slovotvorný, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětíZVLÁDÁM VŠECHNO KROMĚ POUŽÍVÁNÍ CIZÍCH SLOV, KTERÉ NESNÁŠÍM
5.8 rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užitíANO, TYTO TŘI JSME SE UČILI, NICMÉNĚ TO TŘETÍ OBECNÁ ČEŠTINA
VZNIKLO TAK NĚJAK UMĚLE,
KDYŽ NÁM TELEVIZE ZAČALA VNUCOVAT
PRAŽSKÉ NÁŘEČÍ_ŽÁDNÁ OBECNÁ ČEŠTINA VLASTNĚ NEEXISTUJE, EXUSTUJE
PRONIKÁNÍ PRAŽSKÉHO NÁŘEČÍ Z TELEVIZE DO CELÉ REPUBLIKY
NICMÉNĚ VE SPISIVNÉM JAZYKU JSOU NĚKTERÉ TVARY, KTERKURVA OTEVŘENO SE MI DOLE LIŠTA
PRO HTML VÝVOJÁŘE
JEN ZASE KVŮLI NĚJAKÉMU BLBÉMU PŘEKLEPU A STOSKU KOMBINACE KLÁVES, ACH JO
NĚKTERÉ TVARYSPISIVNÉ ČEŠTINY JSOU ZCELA UMĚLÉ A NEPOUŽÍVALY SE NA ÚZEMÍ ČSKÉ REPUBLIKY NKDE
TEDY AZUTOR SPISIVNÉ ČEŠTINY JE IDIOT
6. LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Očekávané výstupy - žák:
6.1 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl dílaDEJME TOMU
6.2 rozpoznává základní rysy výrazného individuálního stylu autoraANO, TO JE DŮLEŽTÉ ZA POVŠIMNUTÍ, I KE VZTAHU K PSYCHOLOGII
6.3 formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké díloMYSLÍM, ŽE SEM NEBYL ZATÍŽEM TÍM, ŽE BYCH MUSEL KOMNE_=KOENTOVAT
_DIVADLO FILM
IKDYŽ JSME BYLY V DIVADLE NEBO NA FILM, NEMUSEL SEM TO O_=KOMENTOVAT_
MYSLÍM, ŽE SEM O NIC NEPŘIŠEL, ŽE SEM TO NEMUSEL KOMENTOVAT, ALE NA DISKUSE
V RÁMCI KOMUNIKAČNÍHO BLOKU VÝUKY,
TA MĚ CHYBÍ, PRTOŽE JSEM NIKDY NEBYL V KOMUNIKACI PRŮBOJNÝ
A POTŘEBOVAL BYCH KMUNIKAČNÍ TRÉNGa proto jsem mohl v hodinách českého jazyka jen mlčtFAKT SKVĚLÉ!
6.4 tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorieANO, VLASTNÍ LITERÁRNÍ TEXT JSME TVOŘILI VE SLOHU, ALE ŽE BY NÁM V TOM UČTELKA NĚJAK POMOHLA
6.5 rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumentyZ POHLEDU ŠKOLSNÍHO PŘEDMĚTU JE HODNOTNÁ LITERATURA NAPROSTO VŠECHNO, NEBO TAKOVÝ POCT SEM MĚL NA STŘEDNÍ ŠKOLE, KDY TĚCH SUTORŮ DĚL BYLO TOLIK
6.6 rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představiteleZ MÉHO POHLEDU PŘÍLIŠNÉ ZACHÁZENÍ DO PODROBNOSTÍ
6.7 uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuřeJAK ŘÍKÁM, ZBYTEČNÉ ZACHÁZENÍ DO PODROBNOSTÍ
6.8 porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém i filmovém zpracováníJO, TO JE DOBRÉ, SI TO SROVNAT,
ALE ASI BY MĚ TO NAPADLO SAMO OD SEBE TO POROVNÁVAT
6.9 vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojíchNEVÍM O TO, ŽE BY JSME MĚLI VE ŠKOLE NĚJAKÝ KATALOG, ŽE BYCHOM TOTO DĚLALI,COŽ NEZNAMENÁ, ŽE BYCH TO NEUMĚL